طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 5
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اگر تا به الان كالا هاي شركت شما به صورت فيزيكي به فروش مي رسيد، اكنون زماني است كه شما مي توانيد با طراحي فروشگاه اينترنتي از فرصت درآمد آنلاين آن ها استفاده نماييد. آيا كسب و كار شما براي فروش محصولات به صورت اينترنتي آماده شده است؟ طراحي فروشگاه اينترنتي اغلب براي كسب و كار هاي كوچك كه زمان، بودجه و كاركنان كمي دارند، بسيار چالش برانگيز خواهد بود. اما فروشندگان وب سايت هاي فروشگاهي مي توانند به شما در طراحي و نگهداري يك سايت فروشگاهي نسبتا ساده و مقرون به صرفه كمك كنند.

بررسي طراحي سايت فروشگاه  

در اين جا سوالاتي درباره طراحي سايت فروشگاهي براي شركت شما قرار دارند كه بسيار اهميت بالايي دارند:

چگونه طراحي فروشگاه اينترنتي خود را آغاز كنيم؟

اگر نتوانستيد شخصي را براي طراحي سايت فروشگاه مورد نظر خود استخدام كنيد، نگران نباشيد. تعداد زيادي از فروشندگان تجارت الكترونيك وجود دارند كه مي توانند به شما كمك كنند تا سريعا وب سايت مورد نظر خود را ايجاد كنيد. در عرصه جهاني شركت هايي مانند Bigcommerce، Shopify Goodsie، Jumpseller و Volusion به شما امكان مي دهند كه ظاهر و عملكرد كلي فروشگاه آنلاين خود را پياده سازي كنيد.

قيمت هاي اين خدمات، بسته به ميزان فروش محصولات و نوع خدمات ارائه شده از حدود 20 تا 800 دلار در ماه محاسبه مي شود.

چگونه مي توانيم وب سايت فروشگاه خود را به بهترين شكل سفارشي سازي كنيم؟

اگر شركت شما داراي يك سايت فروشگاهي باشد، تصاوير و رنگ بندي اين وب سايت بايد طوري سفارشي سازي شده باشد كه بتواند به بهترين شكل ممكن آن را به بازديدكنندگان منتقل نمايد. همچنين مي توانيد از اسلايدر ها و بنر ها براي نمايش هر چه بهتر محصولات فروشگاه اينترنتي خود استفاده نماييد. 

از چه نوع سيستم پرداختي استفاده كنيم؟

براي فروش بين المللي محصولات فروشگاه اينترنتي خود استفاده از PayPal توصيه مي شود. استفاده از اين درگاه به طور گسترده اي در فروشگاه هاي اينترنتي صورت گرفته است و يك سيستم پرداخت امن محسوب مي شود.

با اين حال، بسياري از خريداران ترجيح مي دهند براي خريد آنلاين با كارت هاي اعتباري خود به جاي استفاده از پي پال و يا ديگر سيستم هاي پرداخت آنلاين از كارت هاي اعتباري شخصي خودشان استفاده نمايند.

چگونه خدمات مشتريان را اداره كنيم؟

براي رفع نگراني مشتريان، ممكن است بخواهيد يك شركت تجارت الكترونيك را انتخاب كنيد كه به يك ابزار مديريت ارتباط با مشتري (CRM) براي شما ايجاد خواهند كرد. اكثر فروشندگان اصلي محصولات تجارت الكترونيك گزينه هاي CRM را با قيمتي حدود 30 تا 80 دلار در ماه ارائه مي دهند.

ابزارهاي CRM براي مستند سازي، ساده سازي و ساختار دادن به روابط آنلاين تجار با مشتريان استفاده مي شوند. از جمله اطلاعاتي كه مي تواند در crm ها استفاده شوند عبارتند از: شماره تماس مشتري، خريد هاي اخير، شكايت و سفارشات مشتريان و غيره.

چگونه بايد هزينه هاي حمل و نقل را مشخص كنيم؟

اغلب محاسبات هزينه هاي حمل و نقل بايد به صورت ساده و دقيق صورت گيرند. بسياري از نرم افزار هاي وجود دارند كه هزينه هاي حمل و نقل را براي شما به صورت رايگان محاسبه مي كنند و اكثر فروشندگان در دنياي تجارت الكترونيك به شما اين امكان را مي دهند كه اين هزينه ها را به بخش پرداخت خود در فروشگاه اينترنتي اضافه كنيد.

چگونه مي توانم بهترين تصاوير و توضيحات محصولات را ايجاد كنم؟

خريداران آنلاين محصولات وب سايت شما نمي توانند محصول شما را ببينند، لمس كنند، احساس كنند يا بپوشند. بنابراين بهترين چيز استفاده از يك تصوير شفاف و واضح است. لازم نيست كه شما از دوربين هاي فوق حرفه اي براي تصاوير سايت خود استفاده كنيد اما بايد تصاوير محصولات شما از كيفيت لازم برخوردار باشند.

همچنين توضيحات نوشته شده براي محصولات بايد كوتاه باشد. سعي كنيد از كلمات و عبارات قانع كننده اي استفاده كنيد كه وقتي كسي توضيح شما را مي خواند احساساتش را تحريك مي كند، بدون اينكه بيش از حد فريب داده شود يا متن شما فضاي بيشتري را بگيرد.

آيا بايد به مشتريان اجازه به اشتراك گذاري شبكه هاي اجتماعي و نظر دادن را بدهيم؟

نظر دادن مشتريان و راي دادن به محصولات سايت فروشگاه اينترنتي شما مي تواند به افزايش اعتبار شركت شما كمك نمايد. نظرات مثبت و اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي مي تواند به افزايش فروش منجر شوند اما بايستي مراقب بود چون نظرات منفي مي توانند ريسك زيادي داشته باشند. 

چگونه خريداران را به سمت سايت فروشگاه جذب كنيم؟

پس از طراحي فروشگاه اينترنتي مورد نظرتان استفاده از روش هاي ايميل ماركتينگ و خبرنامه هاي شروع خوبي براي بازاريابي محصولات شما خواهد بود. همچنين استفاده از شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك، توييتر، Pinterest مي تواند ترافيك ورودي به سايت شما را به ميزان قابل توجه اي افزايش دهد. 

همچنين توصيه مي شود از يك متخصص سئو و بهينه سازي سايت نيز استفاده كنيد. تكنيك هاي سئو مي توانند رتبه شما را در نتايج جستجو در گوگل، بينگ و ياهو افزايش دهند.

هنگام برگشت دادن محصولات چه كار كنيم؟

هر فروشگاه اينترنتي بايستي آپشن هايي براي برگشت دادن محصولات توسط خريداران را مشخص نمايد. بررسي كنيد كه آيا شركت طراح سايت فروشگاه اينترنتي شما ابزار هايي را براي برگشت دادن محصولات ارائه داده است يا خير!

چگونه مسير موفقيت فروشگاه اينترنتي خود را پيش بگيريم؟

طراحي فروشگاه اينترنتي 

سعي كنيد طراحي فروشگاه اينترنتي شما توسط شركتي انجام بگيرد كه خدمات تجزيه و تحليل خودكار، اطلاعات گوگل آنالاتيك و ساير ابزار هاي گزارش دهي را ارائه مي دهد. اين مي تواند به شما نشان دهد كه بازديد مردم از سايت شما چگونه است و آن ها چگونه شما را پيدا كرده اند. اين ابزار ها همچنين مي توانند به شما نشان دهند كه بيشترين ترافيك هاي ورودي به سايت شما از كدام وب سايت ها بوده است.

به نظر شما چه سوالاتي ديگري را مي توان هنگام طراحي سايت فروشگاه اينترنتي پرسيد؟ منتظر شنيدن نظرات شما هستم.

امتیاز:
بازدید: 154
برچسب:
:
[ 1397/3/8  ] [ ۰۶ ] [ nopardazco ]
نكات مهم در طراحي فروشگاه اينترنتي را در اين مطلب براي شما بيان مي كنيم تا با تسلط و دانش بيشتري به اين كار بپردازيد و كيفيت كارتان بهبود پيدا كند.طراحي سايت فروشگاهي يكي از انواع طراحي سايت است كه طرفداران و همچنين كاربرد بسيار زيادي دارد. در اين مطلب به نكات مربوط به اين نوع از طراحي سايت مي پردازيم.
 
همه ي ما تجربه ي حضور در يك فروشگاه آنلاين را داشته ايم. سايتي كه قابليت خريد و فروش اينترنتي را براي ما فراهم مي كند و مي توانيم تمام پروسه ي يك خريد را در آن تجربه كنيم. بعد از آن كه شما يك كالا را در گوگل جستجو كرديد و وارد يك فروشگاه آنلاين شديد، با ديدن و مطالعه ي تصاوير و توضيحات مربوط به آن كالا در صورت تمايل به بخش خريد و سپس پرداخت و … خواهيد رفت. يك فروشگاه آنلاين بايد نكات و موارد زيادي را به صورت با كيفيت دارا باشد تا كاربر مجاب به خريد كردن شود. صفحات فرود، Call To Action ها و … همه مواردي هستند كه بر اين امر تاثير دارند. در ادامه نكاتي براي بهبود اين شرايط و موارد بيان خواهيم كرد.
 
اجازه دهيد كه مشتريانتان آن گونه كه مي خواهند به جستجو بپردازند. فيلترها و روش هاي دقيق كردن جستجو را براي آن ها فراهم كنيد تا با كيفيت بهتري به جستجو بپردازند و اين كار برايشان ساده تر باشد. اين مورد را با توجه به نوع كالا بايد مشخص كنيد، به عنوان مثال براي لباس مي توانيد فيلتر هاي اندازه، جنس و قيمت را بگذاريد.
به كاربران در هر صفحه اجازه دهيد كه فيلترهاي انتخابي را تغيير دهند. به عنوان مثال اگر يك كاربر لباس هاي “بزرگ” را انتخاب كرده است شايد در لحظه تصميم بگيرد كه لباس هاي با اندازه متوسط را هم ببيند. به  جاي اين كه كاربر را مجبور به استفاده از كليد بازگشت (Back) كنيد، اين امكان را براي او قرار دهيد تا در همان صفحه بتواند فيلترهاي از قبل انتخاب شده را تغيير دهد.
نوار جستجو را در دسترس كاربران قرار دهيد. وقتي كه كاربر وارد يك صفحه شود و چيزي كه مي خواسته را پيدا نكند، و يا كارش با محتواي آن صفحه تمام شده باشد، بيشترين احتمالي كه وجود دارد آن است كه به جستجو بپردازد. پس براي حفظ رضايت و نگه داشتن كاربران در سايت همواره نوار جستجو را در دسترس آن ها قرار دهيد.
اجناس تمام شده را از سايت خود حذف نكنيد! براي يك طراحي سايت فروشگاهي بهتر است كه شما هيچگاه صفحه ي مربوط به هيچ كدام از اجناس را پاك نكنيد. اگر موجودي انبارتان براي يك جنس به پايان رسيد، براي كاربران مشخص كنيد كه آن را موجود نداريد اما هرگز صفحه ي مربوط به آن را پاك نكنيد چرا كه كاربران اصلا از خطاهاي 404 و لينك هاي خراب و اشتباه خوششان نمي آيد و مسئله بر شخصيت كلي سايت شما تاثير منفي خواهد گذاشت.
تصاوير با كيفيت بسيار مهم هستند! در تجارت الكترونيك اغلب امكان لمس كردن و يا ديدن كالا از نزديك وجود ندارد و اينجاست كه اهميت تصاوير چند برابر مي شود. كاربران با ديدن تصاوير از انواع و زواياي مختلف يك كالا آن را انتخاب مي كنند پس هرچه كيفيت تصاوير بالاتر و جذابيت آن ها بيشتر باشد، امكان جذب كاربران بيشتر خواهد بود.
سبد خريد را در ديد و دسترس كاربر قرار دهيد. اول بايد اين را بدانيد كه كاربران اصلا دلشان نمي خواهد كه با انتخاب يك كالا مستقيم به صفحه ي پرداخت منتقل شوند. سبد خريد (كالاهاي انتخاب شده توسط كاربر) را در دسترس آن ها قرار دهيد تا بتوانند كالاهاي خود و همچنين هزينه و قيمت آن ها را ببينند. حضور سبد خريد در صفحه به اندازه ي نوار جستجو مهم است!
كاربران را به خوبي هدايت كنيد و اين امكان را به آن ها بدهيد تا بتوانند تمام قسمت هاي سايت شما را ببينند. اين مورد به خصوص براي سايت هاي بزرگ اهميت بيشتري دارد. سايت هاي بزرگ تر با توجه به اينكه تعداد اجناس بيشتري دارند، مراجعين بيشتري را هم خواهند داشت و همين امر كار را براي آن ها سخت خواهد كرد. قرار دادن منوهاي مناسب، نمايش مطالب و اجناس مشابه و … از كارهايي است كه مي توانيد براي ناوبري و هدايت كاربران به شكلي مناسب استفاده كنيد. همچنين بهتر است محصولات را به صورت دسته بندي شده در بخش هاي مناسب قرار دهيد تا علاوه بر ساده ديده شدن، ساده هم پيدا شوند و كاربران به چالش كشيده نشوند.
هزينه ي حمل و نقل و ارسال را در انتها ارائه نكنيد! بسياري از كاربران برايشان مهم است كه چه مقدار براي حمل و نقل و ارسال كالا بايد بپردازند. مي توانيد اين هزينه را براي هر محصول در صفجه ي خودش نمايش دهيد و ذكر كنيد تا كاربران را با كلافگي تا لحظه ي پرداخت منتظر نگذاريد!
تمام جزئيات سايت را پيكسل به پيكسل بررسي كنيد! هميشه از خودتان بپرسيد چرا؟!! اين تنها سواليست كه هنگام طراحي يك سايت فروشگاهي لازم داريد به آن پاسخ دهيد! هركدام از اجزاء سايت را كه خواستيد تغيير دهيد دليل آن تغيير را براي خودتان مشخص كنيد. هركدام را هم كه نخواستيد تغيير دهيد، دليل عدم تغيير و حفظ آن را براي خود مشخص كنيد.
سئوي سايت را در نظر بگيريد! با دقت ببينيد كه از تگ هاي H1 و H2 در كجا استفاده مي كنيد. تگ هاي H1 بايد شامل كلمات كليدي اصلي باشند تا صفحه را به درستي به موتورهاي جستجو معرفي كنند و همچنين تگ هاي H2 به بعد نيز خوانايي و كارايي صفحه براي كاربران را افزايش مي دهند. يادتان باشد كه بدون سئو اصلي ترين منبع جذب كاربران يعني موتورهاي جستجو مانند گوگل را از دست خواهيد داد…
براي سايتتان شخصيت بسازيد! هرچقدر هم كه كارتان را با كيفيت انجام دهيد، سئو را رعايت كنيد و راهبري و هدايت كاربران را به خوبي انجام دهيد باز هم اگر سايتتان شخصيت خودش را نداشته باشد به دل كاربر نمي نشيند! بايد يك نشان و احساس از خودتان در ذهن كاربران و جامعه بسازيد. ظاهر خاص، كاربري جديد و خاص، نحوه ي ارائه ي اجناس منحصر به فرد و … از جمله موارديست كه مي تواند به سايت شما و برند شما شخصيت بدهد.
شبكه هاي اجتماعي را فراموش نكنيد! امكان به اشتراك گذاري سايت و هر صفحه از سايتتان را ايجاد كنيد. البته بايد مواظب باشيد كه آيكون هاي مربوط به شبكه هاي اجتماعي، محتواي صفحه ي شما را تحت تاثير قرار ندهند و همچنين از طرفي آيكون ها آنقدر كوچك و يا مخفي نباشند كه از ديد خارج شوند و كارايي نداشته باشند!
پيش نمايش مناسبي از محصولات براي كاربران تهيه كنيد. كاربران ممكن است بخواهند كه محصولات يك دسته به سرعت ببينند و از ميان آن ها مواردي كه خواستند را انتخاب كنند. نمايش كالاها و اجناس را به صورتي طراحي كنيد كه كاربر براي كسب اطلاعات اوليه و به دست آوردن يك ديد كلي نيازي به باز كردن صفحه نداشته باشد!
خبرنامه ايجاد كنيد و كاربران را به ثبت نام در آن تشويق كنيد. براي تشويق كاربران به ثبت نام در خبرنامه مي توانيد از سياست هاي مختلف استفاده كنيد اما اين كار را حتما انجام دهيد چرا كه با اين اقدام مي توانيد كاربران را براي ديدن محصولات جديد به سايت بكشانيد و آن ها را از كارهاي جديدتان مطلع كنيد. داشتن يك ليست قوي از ايميل ها براي شما مهم است.
صفحه را تميز و واضح نگه داريد! محصولات جديد و مهم را به صورت اسلايد و يا در قالب محصولات مشابه،پيشنهادات ويژه و … به كاربران معرفي كنيد. محصولات را با توضيحات كامل و به صورت جذاب به كاربران معرفي كنيد تا بلكه تمايل آن ها به محصولات ديگر شما نيز ايجاد شود.
آنقدر خوب و با كيفيت به كاربرانتان خدمات دهيد تا به وجد بيايند و بابت شگفت انگيز بودن سايتتان از شما تشكر كنند! همچنين امكان بيان نظرات به صورت عمومي و خصوصي را براي كاربران فراهم كنيد تا بتوانند احساسي كه از سايتتان گرفته اند را بيان كنند.
تغييرات محصول را به طور مستقيم به كاربر نمايش دهيد. به عنوان مثال ممكن است كه يك كاربر بخواهد پيراهني را بخرد كه چندين رنگ را دارا مي باشد. اگر در آن صفحه رنگي را انتخاب كرد پيراهن با همان رنگ به اون نمايش داده شود و اگر رنگ را تغيير داد در همان صفحه رنگ تغيير كند تا نمايش و تجربه ي آساني براي كاربر ايجاد شود.نكات مهم در طراحي فروشگاه اينترنتي
حواس كاربران را پرت نكنيد! اين مورد به ويژه در صفحات مربوط به پرداخت بسيار مهم است. هنگامي كه كاربر را به صفحه ي پرداخت و يا تاييد خريد منتقل كرده ايد بگذاريد تمركزش را برروي كار اصلي بگذارد و با تبليغات اضافه و پر تحرك تمركزشان را به هم نزنيد تا احساس راحتي و آرام را در سايت شما تجربه كنند.
امكان افزودن به سبد خريد را آسان و جذاب كنيد. اين يك قانون و قاعده ي ساده و در عين حال واضح است كه هرچه دكمه (Call To Action) مربوط به افزودن كالا به سبد خريد جذاب تر باشد، امكان اين كه يك كاربر مشكوك را راضي به خريد كند بيشتر خواهد بود.
تماس با شما و پشتيباني! هرچه كاربر راحت تر و بي دردسرتر بتواند با شما به عنوان مدير سايت تماس برقرار كند، كيفيت سايت و احساسي كه براي كاربر مي سازيد بهتر خواهد بود. اطلاعات تماس را در ديد و دسترس كاربران قرار دهيد تا بتوانند در هر لحظه كه نياز داشتند با شما تماس بگيرند و آرامش خاطر داشته باشند.
در پايان تاكيد مي كنيم كه اين يك ليست كامل درباره ي نكات مهم در طراحي فروشگاه اينترنتي نمي باشد اما با پيگيري و رعايت اين نكات مي توانيد به موفقيت در طراحي يك سايت فروشگاهي دست يابيد.
امتیاز:
بازدید: 94
برچسب:
:
[ 1397/2/29  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ]

امروزه طراحي سايت فروشگاهي به يكي از مهمترين روش هاي كسب و كار اينترنتي تبديل شده است. اما طراحي فروشگاه اينترنتي باعث به وجود آمدن سوالاتي در ذهن همه مي شود. چه كسي مي تواند وب سايت فروشگاه من را راه اندازي كند؟ چگونه مي توانم محصولاتم را در فروشگاه اينترنتي به فروش برسانم و تراكنش ها به چه صورتي انجام پذير هستند؟ 

مانند همه كارها نياز به برنامه ريزي مناسب، بحث، و ايجاد طرح پشتيبان گيري است. قبل از شروع، شما بايد به فكر كردن و ليست كردن تمام جنبه هاي  كسب و كار آنلاين خود باشيد. طرح كسب و كار الكترونيكي خود را بنويسيد. برنامه هاي تجارت الكترونيك با اهداف وب سايت شروع مي شود. چه كسي مخاطب مورد نظر شما خواهد بود؟ چه نوع محصولات و خدماتي ارائه مي دهيد. چقدر زمان و پول نياز داريد؟ پرداخت ها و حمل و نقل به چه صورتي خواهد بود؟

طراحي سايت 

فرآيند طراحي سايت فروشگاهي

تكنولوژي هاي زيادي براي طراحي و مديريت فروشگاه هاي اينترنتي وجود دارند. هر دو تكنولوژي سخت افزاري و نرم افزاري بايد در طراحي سايت فروشگاه شما مورد توجه قرار گيرند.

انتخاب وب سرور

يك وب سرور براي ميزباني فروشگاه اينترنتي شما استفاده مي شود. تمام فايل هاي HTML، جاوا اسكريپت، فايل هاي PHP، پايگاه هاي داده، فايل هاي رسانه اي كه كل وب سايت را تشكيل مي دهند بر روي اين سرور ذخيره مي شوند. سرور بر روي سيستم عامل ويندوز يا لينوكس اجرا مي شود. مديريت وب سرور يك كار بسيار خاص است. شركت هاي طراحي سايت، وب سايت شما را در وب سرور خود ميزباني مي كنند و يا يك شركت ميزباني را براي ارائه فضاي وب سرور انتخاب مي كنند.

نرم افزار سرور

هنگامي كه كاربر يك وب سايت را در مرورگر وب بازديد مي كند، وب سرور مي داند كه مشتري درخواست برخي اطلاعات خاص را مي كند. بنابراين اين درخواست را پردازش مي كند و فايل هاي صحيح را به مشتري مي دهد. سپس مرورگر وب اين فايل ها را به كاربر نمايش مي دهد.

انواع مختلفي از نرم افزارهاي سرور وجود دارند، از جمله نرم افزار كاربردي، پايگاه داده، نرم افزار سرور فايل و نرم افزار محاسبات ابري. نرم افزار محبوب وب سرور شامل آپاچي و ويندوز IIS است. نرم افزار سرور مي تواند بر روي يك سرور فيزيكي يا يك سرور مجازي استفاده شود. 

ابزارهاي وب

ابزار هاي وب براي طراحي ظاهر وب سايت مورد استفاده قرار مي گيرند. آنها از ويرايشگرهاي متني HTML (مانند Notepad ++) و ابزارهاي گرافيكي پيچيده تر و CMS (سيستم مديريت محتوا) با چارچوب هاي ساخته شده و ابزارهاي اشكال زدگي متنوع استفاده مي كنند. يكي ديگر از ابزارهاي وب Visual Studio است كه مي تواند براي طراحي سايت هايي كه پايگاه داده هاي يكپارچه در آن قرار دارند، استفاده شود.

طراحي فروشگاه 

سيستم پايگاه داده

پايگاه داده بك بخش جدا ناپذير از يك وب سايت فروشگاهي است. پايگاه داده براي ذخيره اطلاعات در مورد محصولات و خدمات وب سايت مانند قيمت گذاري، توضيحات، تصوير، جزئيات و فروش استفاده مي شود. علاوه بر اين، جزئيات مشتريان نيز در پايگاه داده ذخيره مي شود. لازم است برنامه ريزي وب سايت را به طور ايمن به پايگاه داده متصل كنيد تا همه سفارشات به درستي پردازش شوند. فن آوري هايي مانند PHP و MySQL مسير ارتباطي بين وب سايت و DBMS (سيستم مديريت پايگاه داده) است.

شبكه

TCP (پروتكل كنترل انتقال) و IP (پروتكل اينترنت) تعريف مي كنند كه چگونه كامپيوترها بايد از طريق اينترنت با يكديگر ارتباط برقرار كنند و چگونه اطلاعات را به اشتراك بگذارند. از معروف ترين پروتكل هاي TCP / IP مي توان به HTTPS، HTTP و FTP اشاره داشت. ما از اين پروتكل ها براي دسترسي به وب سايت استفاده مي كنيم و گاهي حتي آن را نميشناسيم. FTP (پروتكل انتقال فايل) براي دانلود فايل ها از يك مرورگر استفاده مي شود.

HTTPS (كه "S" براي امنيت ناميده مي شود) مسئول برقراري ارتباط امن بين يك سرور و يك مرورگر است.

سازگاري مرورگر

يك مرورگر وب يك برنامه كاربردي است كه براي محاسبه، دريافت و نمايش محتواي دريافت شده از سرورهاي وب مورد استفاده قرار مي گيرد. مرورگرهاي وب محبوب شامل موزيلا فايرفاكس، گوگل كروم، اينترنت اكسپلورر و سافاري هستند. توسعه دهندگان وب و آژانس هاي توسعه وب، وب سايت را در مرورگر هاي مختلف بررسي مي كنند تا قبل از راه اندازي وب سايت، در چندين مرورگر و در چندين دستگاه و صفحه نمايش تست شود.

نكته: براي تجزيه و تحليل ترافيك وب سايت، از ابزارهايي مانند Google Analytics استفاده كنيد تا متوجه شويد كدام مرورگر محبوب تر است و مردم بيشتر از آن استفاده مي كنند.

پورت ها

پورت ها يك دستگاه را قادر مي سازند با يكديگر از طريق يك آدرس IP متفاوت و منحصر به فرد ارتباط برقرار كنند. يك دستگاه مي تواند بيش از يك پورت داشته باشد. پورت 25 (SMTP) معمولا براي ايميل محفوظ است. اين پورت براي انتقال داده ها از سرورهاي پست الكترونيكي استفاده مي شود. اگر آن پورت مسدود شود هيچ ايميلي نمي تواند ارسال شود. برخي از پورت هاي معمول ديگر عبارتند از 80(HTTP), 443 (HTTPS), 21 (FTP), 22 (SSH). فايروال ها اغلب مي توانند يك پورت را براي تضمين امنيت سايت و سرور بلاك كنند.

نام دامنه سايت

نام دامنه معمولا مربوط به نام يك شركت يا برند تجاري خاص است. شركت هاي بزرگ معمولا نام دامنه مشخصي دارند. اگر كسب و كار كوچكتري داريد بهتر است نام دامنه را به عنوان نام تجاري خود انتخاب كنيد. اين به رتبه بندي بهتر سايت شما در موتورهاي جستجو كمك مي كند. در زير خلاصه اي از آن چه مي تواند به وب سايت شما كمك كند قرار داده ايم:

1: فرانت اند: HTML، CSS، jаvascript، Ajax، JQuery
2: اسكريپت سرور سمت: PHP، ASP
3: سي ام اس: وردپرس + تجارت وو، مگنتو، OpenCart، PrestaShop
4: پايگاه داده: MySQL، MSSQL

نتيجه گيري

لازم است هميشه از منابعي كه براي طراحي سايت فروشگاهي مورد استفاده قرار مي گيرند، آگاهي داشته باشيم. هنگامي كه شما از يك راهنماي كامل براي ساخت فروشگاه اينترنتي خود استفاده مي كنيد، همه چيز ساده تر و منظم تر مي شود و فرآيند توسعه سايت شما را راحت تر مي كند.

اگر فكر ميكنيد نكته اي را جا گذاشته ايم يا سوالي داريد منتظر شنيدن آن ها در كامنت ها هستم.

ترجمه از سايت arpatech

امتیاز:
بازدید: 125
برچسب:
:
[ 1397/2/27  ] [ ۱۷ ] [ nopardazco ]

فروشگاههاي انلاين بسياري در دنياي اينترنت وجود دارد و براي اينكه كاربران از فروشگاه شما خريد كنند، تكنيك هاي طراحي سايت فروشگاهي را رعايت كنيد

۱- آدرس صفحات را ذكركنيد
هميشه در صفحه داخلي آدرس صفحه را ذكر نماييد تا كاربر بداند در كدام بخش از سايت قرار دارد. انجام اين مورد نه تنها از سر در گمي كاربر مي كاهد بلكه باعث تاثير مثبت روي بهينه سازي  سايت خواهد بود

۲- باكس جستجو را در بالاي صفحه و در نظر كاربران قرار دهيد
باكس جستجو را در مكاني قرار دهيد كه در دسترس كاربر باشد تا در صورتي كه نياز به جستجو در سايت بود كاربر بتواند به راحتي در سايت جستجو نمايد. سايت هاي فروشگاهي معمولا يك باكس جستجو كلي دارد كه در بالاي صفحه قرار مي گيرد و ممكن است قابليت جستجو در دسته بندي خاصي را داشته باشد و همچنين باكس جستجوي پيشرفته كه معمولا در اطراف ليست محصولات كار مي شود جستجوي پيشرفته معمولا به صورت فيلتر كار مي شود تا زماني كه كاربر با عنوان مثال قصد داشت محصولات با خصوصيات و قيمت خاصي را رويت نمايد از فيلتر مورد نظر خصوصيات مورد نظر خود را انتخاب نمايد

بهينه سازي

۳- نمايش تمامي حالتها و تصاوير از يك محصول
در طراحي فروشگاه اينترنتي سعي نماييد چندين تصوير از محصول مورد نظر خود در سايت قرار دهيد و در تصاوير جنبه هاي مختلف محصول را نمايش دهيد به عنوان مثال تصوير محصول از زاويه هاي مختلف و همچنين رنگ بندي هاي مختلف محصول مثلا اگر تصوير شما يك لباس است حتما نمايي از جلو و پشت لباس در طراحي سايت فروشگاهي خود قرار دهيد  با انجام اين كار در حقيقت معرفي بهتري از محصول خود خواهد داشت و كاربر با اطمينان بيشتري خريد خود را انجام مي دهد

قالب فروشگاهي ساده

۴- عمليات خريد را اسان طراحي كنيد يا كامل با يك راهنما روند خريد را توضيح دهيد
طراحي سايت فروشگاهي براي اين است كه كاربران به راحتي خريد كنند پس مراحل خريد را به خوبي طراحي كنيد طوري كه كاربر از خردي خسته نشود در حقيقتا پس از انتخاب محصول مي بايست فرم عضويت و يا ورود به سايت به كاربر نمايش داده شود و پس از آن كاربر به درگاه پرداخت هدايت گردد

عمليات خريد

۵- توجه به سبد خريد 
فروشگاه را به گونه اي طراحي نماييد تا كاربر بتواند محصولات مختلفي را در سايت انتخاب نمايد  معمولا در فروشگاه بخشي به عنوان سبد خريد در نظر گرفته مي شود و زماني كه كاربر محصول خاصي را براي خريد انتخاب مي نمايد آيتم مورد نظر به سبد خريد اضافه ميشود و هميشه سعي كنيد در هنگام طراحي سايت فروشگاهي به اين سبد خريد توجه داشته باشيد و هميشه ميزان خريد كاربران را در سبد خريدشان به انها نشان دهيد

طراحي قالب

۶- كليه خصوصيات مربوط به جنس را به كاربران نشان دهيد
به عنوان مثال در صورتي كه كاربر قصد خريد كامپيوتر را دارد مي بايست به كاربر تنوع رنگي و خصوصيات محصول نمايش داده شود تا كاربر بتواند محصول با خصوصيات مورد نظر خود را خريداري نمايد و همچنين قيمت محصول را كامل براي كاربران توضيح دهيد مثلا اگر ارزش افزوده دارد يا هزينه ارسال در ابتدا براي كاربران بيان كنيد كه در انهاي كار از اينكه هزينه خريدشان كمي فرق كرد تعجب نكنند و به شما بي اعتماد نشوند

پشتباني از طراحي سايت

۷- پشتيباني آنلاين مشتريان داشته باشيد
بخشي را براي پشتيباني آنلاين مشتريان در وب سايت قرار دهيد تا زماني كه كاربران نياز به پشتيباني داشتند بتوانند به صورت آنلاين مشاوره بگيرند زيرا خريد انلاين هنوز در ايران به صورت كامل جا نيافتاده است و هنوز بيسيار از كاربران به دنياي اينترنت بي اعتماد هستند شما بايد سعي كنيد اين اعتماد را گرافيك سايت و طراحي سايت فروشگاهي جلب كنيد ، چت آنلاين مشتريان كار كاربران را بسيار ساده مي سازد و مي توانند در صورت نياز به برقراري ارتباط با فروشگاه سريعا اين كار را انجام دهند  البته پشتيباني به صورت تلفني نيز حتما مي بايست وجود داشته باشد

سبد خريد

۸- توضيحات كامل را به زبان ساده براي كاربران بنويسيد
هميشه سعي نماييد توضيحات محصولات در سايت شما كافي باشد و تمام ويژگي هاي محصول را در بخش توضيحات آورده باشيد در صورتي كه محصول منبع خاصي دارد مي تواند منبع را نيز ذكر نماييد تا باعث به وجود امدن مشكلات كپي برداري نشود و كاربران نيز سردرگم نگردد.

منبع: سايت سميرا نشاطي

امتیاز:
بازدید: 133
برچسب:
:
[ 1396/11/22  ] [ ۱۵ ] [ nopardazco ]

امروزه طراحي سايت فروشگاهي به دغدغه اصلي فروشندگان تبديل شده است. با استفاده از اين وب سايت ها شما مي توانيد محصولات و خدمات مد نظر خود را به همراه ويژگي ها و مشخصات آن ها در معرض ديد همگان بگذاريد. اينترنت جهان را فراگرفته است و امروزه مي توان تقريبا همه چيز را به صورت آنلاين پيدا كرد. از زمان ظهور اينترنت تا تاكنون وب سايت هاي بسياري به عرصه رقابت در دنياي طراحي سايت هاي فروشگاهي وارد شده اند اما چه عواملي سبب شده كه برخي از اين فروشگاه ها به موفقيت برسند و برخي ديگر شكست را تجربه كنند؟ آيا طراحي فروشگاه اينترنتي فقط مختص فروشندگان معروف و بزرگ است يا خرده فروشان نيز مي توانند از اين فروشگاه ها بهره كافي را ببرند؟

مي توان دليل شكست اغلب فروشگاه هاي اينترنتي را عدم داشتن اطلاعات كافي درباره طراحي فروشگاه اينترنتي حرفه اي و عدم رضايت مشتريان آنان دانست كه اين مشكلات ناشي از نداشتن علم و توانايي كافي در اين زمينه هاي تخصصي است. شركت نوپرداز با بهره گيري از كادري مجرب و حرفه اي خدمات طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي را به صورت كاملا تخصصي در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد.

وب سايت فروشگاهي 

اگر قصد طراحي يك سايت فروشگاهي اينترنتي را داريد، توصيه مي كنم به نكات زير توجه داشته باشيد:

طراحي سايت فروشگاهي واكنش گرا يا ريسپانسيو

خريداران دوست دارند به آساني و با هر دستگاهي كه در اختيار دارند بتوانند به فروشگاه اينترنتي مد نظر خود مراجعه كنند. اين نكته بسيار مهم است كه وب سايت شما و محتواي آن بايد بر روي تمام دستگاه هايي كه به اينترنت دسترسي دارند پشتيباني شود. تمام مشخصات و ويژگي ها بايد بدون وقفه و به سرعت نمايش داده شوند و به مشتريان آنلاين شما خدمات ارائه دهند، زيرا اين بزرگ ترين خواسته آنان از فروشگاه اينترنتي شما است.

گزينه هاي حمل و نقل رايگان يا رقابتي

سال گذشته UPS يك تحقيق بزرگ در زمينه تجربه كاربري انجام داد. با توجه به اين مطالعه گسترده، 81 درصد از خريداران آنلاين، حمل و نقل رايگان را مهم ترين عامل در به انجام رساندن خريد هاي اينترنتي خود مي دانستند. گزينه هاي ديگر حمل نقل مانند حمل و نقل رقابتي نيز از درصد بالايي برخوردار بودند. همان مطالعات نشان مي دهد كه 58 درصد مشتريان حاضر به اضافه كردن چيزهاي بيشتر به سبد خريد خود به ازاي حمل و نقل رايگان هستند. اما نكته جالب اين بود كه در وب سايت هاي فروشگاهي كه چنين گزينه هايي مطرح نبود بسياري از خريداران به علت بالا بودن هزينه هاي حمل و نقل خريد خود را در سبد خريد رها كرده و منصرف شده اند. در نتيجه گزينه هاي حمل و نقل رايگان يا رقابتي در صورتي كه به درستي انجام شوند، مي توانند موفقيت شما را به همراه داشته باشند.

استفاده از ناوبري و جستجو حرفه اي

آيا فروشگاه اينترنتي شما كاربر پسند است؟ بهتر است از چند نفر از دوستان خود بخواهيد كه وب سايت شما را بررسي كنند به شما بازخوردي ارائه دهند. اين روش ساده و موثر اغلب ناديده گرفته مي شود، اما بسيار حياتي است. وب سايت فروشگاهي شما بايد به گونه اي طراحي شود كه براي مشتريان آسان تر از رفتن به مغازه يا فروشگاه فيزيكي باشد. گزينه هاي ناوبري و جستجو در خرده فروشي آنلاين بسيار مهم هستند. درباره طراحي نوار جستجو بايد به خوبي فكر شود و بر اساس سايت شما آن را ايجاد كرد. اين نوار جستجو بايد بتواند پيشنهادات مختلفي درباره گزينه هايي كه خريداران به دنبال آنان هستند به آن ها ارائه دهد. 

طراحي سايت  نكات ويژه طراحي سايت فروشگاهي 

استفاده از عكس هاي برتر و ايجاد امكانات مختلف براي نمايش آن ها در رنگ ها و حالت هاي مختلف يكي از عوامل مهمي است كه سبب موفقيت فروشگاه هاي اينترنتي مي شود. در يك تصوير هزاران حرف نهفته است كه شما بايد بتوانيد آن ها را به درستي به مشتريان خود انتقال دهيد. ارائه توضيحات دقيق درباره محصولات و مشخصات آن ها از ديگر عوامل مهمي است كه در طراحي فروشگاه هاي اينترنتي بايد به آن ها توجه داشت. همچنين رابط كاربري و تجربه كاري از جمله اساسي ترين نياز ها در طراحي فروشگاه هاي اينترنتي هستند. اما سوالي كه اين جا مطرح مي شود اين است كه براي طراحي يك سايت فروشگاهي مناسب بايد به كدام شركت مراجعه كنيم؟

منبع: طراحي وب سايت نوپرداز

امتیاز:
بازدید: 158
برچسب:
:
[ 1396/11/10  ] [ ۰۸ ] [ nopardazco ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس